pondělí 20. srpna 2012

A bude v tom pořádek!

"V jedné společnosti mě seznámili s paní, která se mi později svěřila, že už roky nemůže najít partnera. Dělá co může, chodí mezi lidi, píše inzeráty, navštěvuje internetové seznamky, ale stále nic." Vypráví nám mistr Feng šuej, jednu ze svých životních zkušeností. "Rozhodl jsem se, že jí pomůžu zadarmo, ale nebudu jí šetřit, dám ji pořádně do těla. Protože tam evidentně, jestli je tolik let sama, má v bytě pořádné blbosti. Takže já dámu pěkně znectím, ale pomůže jí to. Sotva jsem vešel do jejího bytu už jsem to viděl.
Povídám jí: Co to tady máte - šicí stroj - pichlavé věci. Jedna jediná fotografie, s kým to tady jste, maminka tuším, aha takže vy se kamarádíte s maminkou a co ten šicí stroj? Já jsem švadlena, kuňkla. No tak fajn, to si buďte, ale v sektoru partnerství nemá co dělat, Jdu dál a v ložinici velká dřevěná socha, žirafa s letopočtem hádám vašeho narození. Ženská vždyť vy milujete jenom sama sebe, vy jste zahleděná do sebe! Vy na partnera úplně kašlete. Otevřu skříň, ta je narvaná šaty a žádné místo pro oblečení partnera. Povídám, kde si má váš partner odložit kabát? A co ta postel? na ní sukýnky, kostýmky, proboha, vždyť vy toho chlapa nepustíte ani do postele. Těch kopanců tam bylo víc, ale když jsem ji poradil nápravu a ona ji provedla, do měsíce mi radostně volala, že partner přišel a dodnes, už to bude 7 let, jsou spolu."

Když jsem doposlouchal celý audio záznam z kurzu, kterého jsem se před třemi roky zúčastnil, rozhlédl jsem se kolem sebe a začal si klást otázky. Je můj byt přizpůsoben životu, jaký chci vést? Je to všechno správně podle pravidel Feng šuej? Co v mém životě nefunguje a která část bytu je za to zodpovědná? Dobře, žiju sám bez partnerky, většinu času trávím v bytě. Co mé cíle, žádné nejsou, vědomosti stagnují a s přáteli se nevídám. No sakra! Tady je docela dost co napravovat. Posadil jsem se do křesla a začal se rozhlížet.

Přesto, že se považuji za odborníka na Feng shui, je donebevolající, jaké kopance jsem u sebe vzápětí našel. Aneb, všichni to známe jak je to s tou kovářovou kobylou.

Sektor vztahy


Škola prostoru Pa-kua nás učí, že každá místnost je rozdělena na jednotlivé sektory, které odpovídají určitým oblastem v našich životech. Zaměřil jsem se logicky na ten asi nejvíc potřebný, na vztahy. A hned mě to bouchlo do očí, ajo, to je ten kout za počítačem, kde je spousta krámů, věcí, které nepoužívám, metry zamotaných drátů, ostré jehly k náplním do tiskáry, jedna nefunkční tiskárna! Už mi začínal chodit mráz po zádech, co tam máme dál? V koutě je pavučina! Probůh, vždyť já na své vztahy úplně kašlu! Kde je symbol značící můj vztah k partnerství? Kde jsou kachničky, nebo jiné symboly lásky? Místo toho jen dvě bedýnky reprosoustavy. Dobrá, to by mohl být také symbol, protože jsou spojeny drátem, ALE, jsou každá na jednom konci stěny - oddělené poličkou. A to je špatně! Tak ty musí ihned k sobě, pavučiny omést, otřít prach z poličky, jehly schovat, kábly rozmotat a úhledně uložit, rozbitou tiskárnu odnést do sklepa, budou tu jen funkční věci, protože mé vztahy musí fungovat! Nahoře na polici nějaké modely letadel a jeden papírový - Diův chrám. Když jsem ho prozkoumal blíže, zděsil jsem se, jaké souvislosti jsem objevil. Je to model chrámu, uprostřed s otevřenou střechou aby bylo vidět dovnitř, kde sedí na trůně Zeus, k němu přicházejí malinkatí lidé. Zeus sedí uvnitř budovy, je obehnán zdmi a tak se zdá jakoby vládl jen světu uvnitř chrámu. Takový symbol řídil můj život v sektoru vztahy - jak k partnerovi, tak k okolí. Ano, považoval jsem se za takového trochu boha, můj život se víceméně ztenčil jen na to jak se naučit vládnout svému světu. Ano, většinu času jsem zavřený na pokoji mezi zdmi a skutečný život probíhá venku mimo chrám. Je to sice dobré k tomu když se chcete naučit být bohy svého života, ale rozhodně špatná je velikost jednotlivých postav - bůh velký, ostatní malí, pak má člověk tendenci brát ostatní jako méněcenné a pak ty zdi kolem něho. Ten model musí okamžitě pryč a já se budu muset vážně zamyslet nad tím, jaké vztahy chci mít se svým okolím. Sektor vztahů jsem nakonec ještě zkrášlil umělou kytkou s květy - symbolika je nasnadě - aby mé vztahy vzkvétaly !

Sektor Přátel a cestování 


V sektoru přátel je knihovna, ale natřískaná knížkami, i těmi od dětství, některé tam má i brácha, dost naučných, které mě vůbec nezajímají, takové místo kam odkládala knihy celá rodina, protože je nebylo kam jinam dát. CO mi to ale vlastně říká. To místo jakoby na mě hovořilo takto: Je tam nacpáno ale nepoužívám je. A mé vztahy s přáteli? - Mám jich kopu, vážně, ale poslední dobou se s nikým nevídám, tedy, nepoužívám je. !!! Feng šuej hovoří jasně - jak k vám hovoří byt, takový život potom vedete. Sektor přátel tedy budu muset vzít pěkně zkrátka, provést zásadní restrukturalizaci. Nechtěné a nepoužívané zlikvidovat, vyčlenit a nechat jen mé vlastní, které chci aby tam byly, a které používám. Jinak nechat volné místo pro nové. Celek musí být uklizen a nejlépe dát na stěny fotografie s přáteli a ze společných akcí. Sektor je z hlediska živlového pentagramu kov, takže podporrjícím prvkem je země. Pokud chci podpořit celý sektor a zlepšit tak kvalitu mých přátelských vztahů i cestování, pak se hodí natřít knihovnu zemitou barvou, nebo použít čtvercové rámečky na fotografie. Na jedné polici jsem měl nalepený obrázek automobilu, po kterém toužím. Jenže to auto je k nám na tom obrázku otočeno zády!!!! Asi nejhorší věc, kterou si můžete do oblasti přátel umístit! A já si říkal, proč se ke mně dost přátel poslední dobou otáčí jakoby zády! Hrubka na entou, obrázek už je v koši. 


Jak tak nalézám nedostatky v mém pokoji, celá ta debordelizace je vedena jakoby jedním způsobem ptaní se. "Ta věc, která tady je, proč ji tady mám? jaký tady plní účel, jaký vztah k ní zaujímám a hlavně, jakou symbolikou ke mně hovoří?" Je to tam proto, že to tam někdo odložil, protože to není kam jinam dát? nebo protože to tam chci mít, protože to používám. Když mám v pokoji věci, které toleruji, protože se jinam už nevešly a někde musí být, pak i v mém životě toleruji věci, které nepoužívám, nejsou mi užitečné, jen zabírají místo, ale jsou tam. Třeba i různé programy z dětství, jako ty knihy z dětství - už nepotřebné, ale jsou a tam a toleruji je. (!)

Zamýšlet se nad každou věcí. 
Je v sektoru cíle opravdu můj cíl? Není tam náhodu nepořádek a kupa různých nezajímavých věcí? Pak se lidé díví, že nemají životní cíl a že když nad tím přemýšlejí, tak jsou akorát zmateni. No musí být, když mají v sektoru zmatek.

V sektoru budoucnost - na polici s cédéčkama dominoval jeden titul: Kronika snů a splněných přání. Ale do háje! A víte že jsem poslední dobou o budoucnosti opravdu jen snil? Jenže to cédéčko nepoužívám a tak je prázdné. A hádejte - ano i v mém životě se ani jeden z těch snů neuskutečnil. !! Vše hovoří řečí symboliky a věci k nám promlouvají. Až mi z toho běhá mráz po zádech.

Teď se ještě bojím otevřít šatníky o kterých vím, že jsou plné hadrů, které nenosím a nikdy nosit nebudu. vyházet, všechno! V životě i ve skříni musí být prostor pro nové. A co to zrcadlo s ukřapnutým rožkem? TO snad jakobych ani na žádném kurzu feng šuej nikdy nebyl.

Dost již slov, jdu dál dělat pořádek a to si pište, že v tom pořádek nakonec bude! 




Žádné komentáře:

Okomentovat