pondělí 27. srpna 2012

Každé přání musí být splněno

Někdy se některé věci zdají být nedosažitelné, protože jsme zvyklí uvažovat v rámci mezí aktuálního systému. A tak se kolikrát spokojíme s možnostmi, které daný systém nabízí, aniž by nás vůbec napadlo, že se přece může změnit celý systém !

Když jsem si kupoval svůj první počítač, vybral jsem si klávesnici, která měla svá vlastní audio tlačítka. Sada sedmi tlačítek ovládající hlasitost, play, pause, další skladbu, apod. Těšil jsem se na to, jak budu ovládat svou hudbu, aniž bych musel někam klikat myší. Tenkrát jsem na počítači pracoval pod systémem Windows XP, a aby tlačítka fungovala, musel jsem z cédéčka nahrát vlastní ovladače. Pustil jsem winamp, vložil do něj skladby a celý natěšený zmáčkl na klávesnici tlačítko - play. 

Jaké bylo mé zděšení, když se spustil nový přehrávač. Takový, který jsem předtím v počítači neměl a který se tam nainstaloval s těmi ovladači. Tlačítka fungovala jen pro tento přehrávač. Žádná odezva u winampu, vlc ani windows media playeru. Jenže tento byl absolutně nepoužitelný. Ošklivý, špatně se ovládal a prostě ne - nechtěl jsem ho používat. Co jsem chtěl, bylo, aby ta tlačítka fungovala na přehrávač, který používám. No nic. Časem jsem se smířil s tím, že tam mám ty audio tlačítka jen na okrasu.

Proč o tom všem ale mluvím. Čas plynul a dost věcí se v životě změnilo. Václav Klaus byl podruhé zvolen prezidentem, - no dobře, tohle není zrovna nejlepší příklad významu slova 'změna', ale budiž. Tak třeba já jsem o pár let zestárl a Microsoft přišel s novým systémem Windows 7. Jdouc s dobou, nainstaloval jsem sedmičky do počítače. A to už je panečku vymakaný systém. Má vlastní ovladače, nebo si je sám stahuje z netu. Je rychlý, intuitivní, propojený, uživatelsky jednoduchý, o všechno se stará sám, je automatický. A sám bych si ani neuvědomil, jaké nové možnosti přináší, nebýt náhodného přehmatu, kdy jsem omylem zmáčkl i audio tlačítko - play/pause a hudba přestala hrát !
Zmáčknu ho podruhé, zase se spustila. Zmáčknu hrát další písničku a ono to funguje !! Jsem jako u vytržení...ÁÁÁÁNO, takhle jsem vždycky chtěl, aby to fungovalo!

Nikdy by mě dříve nenapadlo, že to bude možné. Ani mě to napadnout nemohlo, uvažoval jsem totiž o problému v mezích stávajícího systému. A že se může změnit celý systém, s tím, řekněme si to narovinu, nejsme zvyklí moc často kalkulovat. A přesto se to děje.

Dovysvětlení:
Od té doby co mám sedmičky, používám jen a výhradně windows media player, při jeho úrovni, která už v sedmičkách dosahuje profesionality, je pro mě zbytečné používat jiný přehrávač. A s balíkem ovladačů, které má systém k dispozici, je nasnadě, že už vše funguje tak, jak dávno mělo. A pro šťouraly - ne, není to nepřesné zpracování mé objednávky. Že já chtěl aby to fungovalo pro winamp. Ve skutečnosti jsem na obecné rovině chtěl, aby to fungovalo pro přehrávač který používám. Načež se svět a prostředí změnilo tak, že jsem začal primárně používat media player. Je to vlastně geniální řešení.

Žádné komentáře:

Okomentovat